5 projectes on participa l'ETSEIB subvencionats a la convocatòria Galàxia Aprenentatge 2023

Han aconseguit subvenció en la Convocatòria d'ajuts per a la realització de projectes de millora i innovació docent Galàxia Aprenentatge 2023 promoguda pel Vicerectorat de Política Universitària.

Els projectes Ús de Realitat Augmentada per millorar l’aprenentatge en Enginyeria MecànicaWikiMec: una eina per millorar l’aprenentatge autònom de la Mecànica clàssica, +STEM. Projecte d’Aprenentatge-Servei en l’àmbit STEM, Metodologies actives per un aprenentatge presencial i participatiu, i Aplicacions de la Realitat Virtual pel desenvolupament de les competències de comunicació professional en anglès, amb professorat de l’ETSEIB, han estat seleccionats i han aconseguit subvenció en la Convocatòria d’ajuts per a la realització de projectes de millora i innovació docent Galàxia Aprenentatge 2023 promoguda pel Vicerectorat de Política Universitària.

• El projecte Ús de Realitat Augmentada per millorar l’aprenentatge en Enginyeria Mecànica pretén implementar l’ús de la realitat augmentada (RA) en l’anàlisi de màquines i mecanismes. Les persones promotores d’aquest projecte són la Lluïsa Jordi, en Joan Puig i la Rosa Pàmies i compten amb la col·laboració de la resta d’equip docent de Teoria de Màquines i Mecanismes de l’ETSEIB.
  • El projecte WikiMec: una eina per millorar l’aprenentatge autònom de la Mecànica clàssica vol desenvolupar un recurs obert d’aprenentatge (Open Educational Resource). La WikiMec és una mediawiki on les simulacions dinàmiques, les animacions, els vídeos i les demostracions es combinen amb una presentació rigorosa dels conceptes i teoremes per tal de proporcionar un curs interactiu de mecànica multilingüe (català, castellà, anglès) gratuït, obert a tot el món, sense perdre rigor. Lideren aquest projecte l’Ana Barjau, el Daniel Clos, la Rosa Pàmies i l’Ernest Bosch, amb la col·laboració de l’equip docent de Mecànica de l’ETSEIB.
  • El projecte +STEM. Projecte d’Aprenentatge-Servei en l’àmbit STEM és un projecte estratègic de l’ETSEIB té per objectiu donar visibilitat i promocionar els àmbits STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) entre l’alumnat de primària, secundària i batxillerat. Les persones promotores d’aquest projecte són l’Oriol Boix, l’Arnau Doria, l’Amaia Lusa, el Joaquim Minguella i la Marta Peña, junt amb la professora Alícia López (CIC Escola Batxillerats).
  • El projecte Metodologies actives per un aprenentatge presencial i participatiu pretén analitzar les causes de l’absentisme de l’estudiantat i presentar possibles solucions basades en l’aprenentatge actiu a diverses assignatures de grau i màster. Hi participa professorat de l’ETSEIB (l’Elisabet Mas de les Valls, l’Enrique Velo, el Marc Vigo, la Núria Pla, la M. Antonia de los Santos, la Roser Capdevila, el Vicente de Medina i el Toni Soto) i de la FNB.
  • El projecte Aplicacions de la Realitat Virtual pel desenvolupament de les competències de comunicació professional en anglès té com a objectiu principal investigar la introducció i implementació de la realitat virtual (RV) en assignatures de comunicació tècnica en anglès. Hi participa la professora Marta Aguilar de l’ETSEIB, conjuntament amb d’altres centres (ESEIAAT, EPSEVG, ETSEIB, FOOT, FIB).

5p_etseib_galaxia_1200.png