Acte "Els directors de l'ETSEIB durant la guerra civil van al seu lloc"

Dilluns 11 de desembre a l'Aula Capella de l'ETSEIB, i en el marc del XII Col·loqui d'Història de la Tècnica, es va celebrar un acte de dignitat envers les tres persones que dirigiren l'ETSEIB durant la guerra civil: Santiago Rubió Tudurí, Fidel Moncada Nieto i José Ballvé Martínez.

3dirs01.png

A les 13.30 hores es va fer la presentació dels retrats dels directors de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona durant la guerra civil 1936-1939.

3dirs04.png
3dirs05.png

L'acte organitzat per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona i el Centre de Recerca per a la Història de la Tècnica, ETSEIB-UPC / Càtedra UNESCO de Tècnica i Cultura, UPC/Memorial Democràtic a la UPC va començar amb una presentació per part de la directora de l'Escola, Neus Cónsul i va continuar amb un breu parlament per part de Plàcid García-Planas (director del Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya). Finalment, Guillermo Lusa (historiador de la tècnica i professor jubilat de l'ETSEIB) va posar en relleu la figura dels 3 directors: Rubió Tudurí, Fidel Moncada Nieto i José Ballvé Martínez.

3dirs06.png

En finalitzar el parlament a l'Aula capella, l'acte es va traslladar a la Sala de Juntes on s'exposaven els 3 retrats. Santiago Rubió Tudurí, Fidel Moncada Nieto i José Ballvé Martínez ja formen part de la col·lecció il·lustrada de directors de l'ETSEIB.

3dirs08.png
3dirs09.png

3dirs07.png

Més informació sobre els 3 directors de l'ETSEIB durant la guerra civil:

cap.png