Completat el disseny del CAT11e

Després d'aconseguir amb el CAT10e els millors resultats des que l'equip competeix competició universitària més reconeguda mundialment, la Formula Student, l'equip ETSEIB – UPC ha completat el disseny del CAT11e, el monoplaça elèctric amb el qual competiran l'estiu de 2018.

La Formula Student és una competició d'estudiants d'enginyeria a escala mundial que actualment compta amb 14 proves arreu del món i consta de tres categories: Formula Student Combustion, Formula Student Electric i, com a novetat, Formula Student Driverless.

disseny_fscat11_01.png
disseny_fscat11_02.png

El CAT11e és l'onzè cotxe dissenyat i construït per l'ETSEIB Motorsport, i el setè vehicle de competició propulsat íntegrament per un tren de potència elèctric. Els èxits aconseguits en les darreres temporades els han permès estar cada cop més a prop dels equips punters i la primera posició a la Formula Student Czech Republic 2016 va convertir l'ETSEIB Motorsport en el primer equip de l'estat espanyol capaç de guanyar una competició de Formula Student.

disseny_fscat11_03.png

Durant la passada temporada, l'equip va redissenyar el cotxe amb l'objectiu de fer-lo més ràpid i fiable. I així es va demostrar a les competicions a les quals es va participar. A Formula Student Àustria, competint contra els millors equips del món, el CAT10e va mostrar el seu gran potencial, i va completar totes les proves amb èxit. Cal destacar la 1a posició aconseguida en el Cost Report, la prova que avalua l'anàlisi dels processos de fabricació utilitzats per construir el vehicle i la 9a posició a la classificació general. A la Formula Student Germany, la competició amb més renom mundialment, l'equip de Barcelona va aconseguir pujar dos cops al podi: de nou, una 1a posició al Cost Report i també va guanyar el 'Best Prepared Car for Scrutineering Special Award'. L'equip va concloure la seva participació a Formula Student Germany amb un meritori 7è lloc a la classificació general. Una setmana més tard, a la Formula Student Spain, al Circuit de Barcelona-Catalunya, l'equip va tancar la temporada seguint la mateixa bona dinàmica: 2n lloc al Cost Report, 3r lloc a la presentació del Business Plan, 9è lloc a la classificació general i el premi com a millor equip de l'estat espanyol.

El CAT10e va reflectir la bona feina feta al llarg de la temporada i va aconseguir l'objectiu d'acabar entre els 10 primers a totes les competicions. Però la feina no s'atura i des de principis de setembre, l'equip de la UPC està centrat en el disseny i fabricació del nou monoplaça per la pròxima temporada.

disseny_fscat11_04.png

A hores d'ara, ja han completat el disseny del CAT11e i comença l'etapa de construcció del nou monoplaça. D'aquest disseny, cal destacar un xassís integral de fibra de carboni més lleuger i més rígid, grans millores en l'eficiència del paquet aerodinàmic, un augment de tensió a la bateria de 400V a 600V i millores en el sistema de refrigeració de la bateria, motor i inversor. També cal destacar una electrònica redissenyada pels estudiants, apostant de nou pel desenvolupament propi d'un BMS (Battery Management System), i millores en la dinàmica del vehicle que permetran augmentar la velocitat de pas per corba. Totes aquestes millores vénen acompanyades per una reducció de pes que permetrà reduir significativament els temps per volta.

A més de dissenyar el CAT11e, durant les últimes setmanes l'equip ha participat a diferents esdeveniments a SEAT, HP, Nissan i a l'Expoelèctric. També, per primer cop, l'equip va organitzar una jornada de Networking al Circuit de Barcelona-Catalunya on hi estaven convidades les més de 120 empreses que col·laboren el projecte i va comptar amb la presència de mitjans de comunicació.

Els estudiants de l'ETSEIB Motorsport afronten els pròxims mesos amb l'objectiu de construir el vehicle que han dissenyat en menys de tres mesos. La presentació del monoplaça, que es preveu que tingui lloc a mitjans de maig, permetrà a l'equip d'enginyers poder fer proves amb el cotxe en pista durant dos mesos per millorar-ne el rendiment i la fiabilitat abans de participar de nou a les competicions de Formula Student.