ETSEIB Motorsport triomfa a la Formula Student

Amb el CAT10e, s'han aconseguit els millors resultats des que l'equip competeix a la Formula Student.

Després d'aconseguir la primera posició a la Formula Student Czech Republic 2016, convertint-se així en el primer equip de l'estat espanyol capaç de guanyar una competició de Formula Student, l'ETSEIB Motorsport es proposava nous reptes i objectius en la fabricació del successor de l'exitós CAT9e.

Objectiu: Més ràpid i fiable

Va ser el 25 de maig quan vam poder assistir a la presentació del CAT10e el monoplaça elèctric que competiria a la Formula Student 2017 durant el mes d'agost. En la seva presentació es va poder veure un cotxe redissenyat amb una reducció del 10% de pes, millores en la refrigeració de bateries, nova electrònica, incorporació d'un BMS (Battery Management System) de creació pròpia, i d'altres millores en el monocasc, l'aerodinàmica, el sistema de direcció...

l'ETSEIB Motorsport va disposar de dos mesos per posar a prova en pista el CAT10e abans de competir als circuits de Hockenheim (Alemanya), RedBull Ring (Àustria), i de Barcelona-Catalunya (Espanya) durant el mes d'agost.

FS2017_01.png

La competició

Competint contra els millors equips del món, el CAT10e va mostrar el seu gran potencial als 3 circuits en què va participar i va aconseguir l'objectiu d'acabar entre els 10 primers a totes les competicions.

Formula Student Austria

Tot i tenir un problema en la prova reina de la competició (l'Endurance) el CAT10e va completar totes les proves amb èxit aconseguint una 9a posició en classificació general i va superar a la resta d'equips a la prova que avalua l'anàlisi dels processos de fabricació utilitzats per construir el vehicle, aconseguint la 1a posició al Cost Report.

Formula Student Germany

Al circuit de Hockenheim, Alemanya, la competició amb més renom mundialment, l'equip va aconseguir pujar dos cops al podi. De nou, es va aconseguir una 1a posició al Cost Report i també es va guanyar el 'Best Prepared Car for Scrutineering Special Award'.

FS2017_03.png

Destacar que durant la prova de l'Autocross es va trencar la suspensió davantera dreta i que per poder participar en la prova de resistència, l'ETSEIB Motorsport va rebre l'ajuda d'altres equips per poder reparar els danys a la suspensió, aleró davanter, monocasc i frens. Cal donar les gràcies per aquesta mostra de solidaritat a High Speed Karlsruhe, Racetech Racing Team, Formula Student Team Delft, ARUS Andalucía Racing Team, eMotorsports Cologne, KaRaT Racing Team, StarkStrom Ausburg i Akron Formula Team.

FS2017_04.png

El CAT10e va acabar la seva participació a la Formula Student Germany en 7è lloc, el millor resultat mai aconseguit a aquesta competició.

FS2017_02.png

Formula Student Spain

L'equip de l'ETSEIB va tancar la temporada a la competició de casa. Al Circuit de Barcelona-Catalunya es va aconseguir un 9è lloc en la classificació general, el 2n lloc al Cost Report, 3r lloc a la presentació del Business Plan i el Premi al millor equip de l'estat espanyol.

FS2017_05.png

En resum: tot i no aconseguir guanyar cap de les 3 competicions del Formula Student en les que s'ha participat aquest any, amb el CAT10e, s'han aconseguit els millors resultats des que l'equip competeix a la Formula Student.

Felicitats a tots els membres de l'equip!

FS2017_08.png

El futur CAT11e:

Actualment, l'equip ha estat renovat amb nous i motivats membres. Amb uns bons fonaments de la temporada anterior, el disseny del CAT11e ha començat amb l'objectiu de millorar el cotxe de l'any passat.

Forma part d'un dels 10 millors equips del món de la Formula Student!

Si ets estudiant del màster d'automoció a l'ETSEIB, tens l'oportunitat de fer realitat el teu somni i entrar a formar part de l'ETSEIB Motorsport.

Per tal de realitzar la sol·licitud, cal enviar el currículum, la carta de motivació, l'expedient acadèmic i el formulari a ljordi.sd.etseib@upc.edu.

Trobareu el formulari a: http://etseib-motorsport.upc.edu/ca/nous-membres/

El termini per enviar tots els documents necessaris és el diumenge 8 d'octubre a les 23:59 h. Les entrevistes es faran la setmana següent i la resolució de totes les sol·licituds es comunicarà per correu electrònic.
Us animem a tots a viure l'experiència de la Formula Student!

FS2017_06.png

Més informació: