Èxit dels equips de l'ETSEIB a la V edició de la MotoStudent.

L'ETSEIB Racing va aconseguir la 3a posició en una carrera molt disputada, 2a posició del Millor Projecte industrial i 5a millor posició en el global de la competició en la categoria "Petrol". L'e-Ride va aconseguir el premi al Millor Projecte industrial i la 2a posició al Millor Disseny en la categoria "Electric".
5ms_01a.png
5ms_01b.png

La competició de MotoStudent engloba 70 equips d'universitats de tot el món que competeixen en dues categories, Petrol i Electric, al circuit de Motorland (Aragó). De la categoria Petrol, on en participen 45, l'equip ETSEIB Racing es va proclamar com a 5è millor equip de Motostudent, mentre que en la categoria Electric, l'equip e-Ride va quedar 9è millor equip dels 25 que hi van participar.

5ms_02b.png
5ms_02a.png

MS1: disseny del prototip, producció industrial i innovació.

La competició és dividida en dues fases. La primera, MS1, engloba la presentació dels equips del seu prototip i una innovació característica d'ell; i l'estudi d'un cas d'industrialització d'aquest. L'equip ETSEIB Racing va aconseguir ser 5ns en aquesta categoria gràcies al 2n millor Projecte d'Industrialització, 7è millor Disseny i 14a millor Innovació.
L'equip e-Ride va aconseguir un èxit rotund a la MS1 amb el "Best MS1 Overall Project" (premi valorat en 6000 €) i "2nd MS1 Best Desgin" d'Electric.

5ms_03a.png
5ms_03b.png

MS2: Proves i carrera.

En la fase MS2 els equips han de puntuar en una sèrie de proves (acceleració, frenada, gimcana), i després realitzar lliures on la velocitat punta màxima és puntuable, així com una classificació i una cursa de 8 voltes. L'ETSEIB Racing va aconseguir la 8a millor posició en classificació, i després d'una molt bona sortida, el pilot Manel Segarra va aconseguir posar la ER18, a la tercera posició de la cursa.

5ms_04a.png
5ms_05a.png

A la categoria Electric, L'e-Ride no va tenir sort amb les proves dinàmiques per un cúmul d'imprevistos que van impossibilitar la participació en totes les fases de la MS2. Tot i això, van ser capaços de fer funcionar el prototip fins a l'últim moment i posar-lo en pista per a la carrera.

5ms_04b.png
5ms_05b.png

Tot i aquests imprevistos que van impedir provar a fons a la e-One, l'equip va ser el 9è millor de la "MS Electric".
L'ETSEIB Racing va aconseguir amb el seu prototip, l'ER-18, la 5a posició entre 45 equips, a 7 punts del 2n millor classificat en una competició molt igualada, en la que l'equip va donar tot i més per poder arribar tan lluny.

5ms_06b.png

Agraïments

5ms_07a.png
5ms_07b.png

L'ETSEIB vol agrair als membres dels dos equips que, una vegada més, l'èxit aconseguit a la MotoStudent manté un nivell d'excel·lència difícil de superar. Deixant constància del seu treball i esforç durant el llarg d'aquests dos anys en els quals han format part d'aquest projecte singular "Fet a l'ETSEIB".

No hem d'oblidar la col·laboració d'empreses i institucions, així com a les persones que han contribuït en les donacions del crowdfunding, i als professors i amics interessats a donar suport als projectes.

5ms_08.png