Èxit dels estudiants del MUAR de l'ETSEIB a la Hackaton Packaging & Logistics d'Universal Robots.

L'equip XAXE va resultar guanyador, mentre que l'Odyssey va quedar en 2n lloc, tots dos equips integrats per estudiants de l'Escola.

El passat divendres 11 de maig va tenir lloc la prova final i decisiva del Hackaton Packaging & Logistics, promoguda per Universal Robots i en la qual van participar dos equips d'estudiants del Màster Universitari d'Automàtica i Robòtica de l'ETSEIB. La competició va tenir lloc en el pavelló 3 de la Fira de Barcelona de Gran Via, en el marc de la fira Hispack 2018, saló internacional de l'envàs i l'embalatge.

hack_UR01.png

El repte va consistir a arribar a una solució per a tot el procés d'identificació, selecció i manipulació de producte amb un temps de cicle tan reduït com fos possible. Per assolir aquest objectiu, hi havia diversos dispositius junts amb els cobots UR3 (de l'empresa patrocinadora) amb els quals els alumnes havien d'integrar al sistema de control d'Universal Robots (grippers, visió artificial, Machine Learning, Arduino, Raspberry Pi, etc.). Els estudiants van disposar de 30 dies per trobar la solució. Tot i que van iniciar la competició 4 equips d'estudiants, només 2 d'ells van poder arribar a la gran final.

hack_UR02.png  hack_UR04.png  hack_UR05.png

L'equip XAXE integrat per Eneko Herrero Taboada, Xavier Garcia Peroy i Xabier Zaldua Pascual va resultar guanyador, mentre que l'equip Odyssey format per Havard Pedersen Brandal, Thomas Jouin, Javier Gallostra Acín i Miller Stiven Espinosa Muñoz va quedar segon, tot i aconseguir l'objectiu de superar el repte. Un jurat format per dos representants de l'empresa i Raul Suárez, de l'Institut d'Organització i Control de Sistemes Industrials, amb seu a l'ETSEIB, van avaluar el comportament dels robots davant els reptes plantejats i la gestió feta per cada equip. Tant un equip com l'altre van rebre un diploma per a cadascun dels seus membres, així com la possibilitat de viatjar a la seu de l'empresa a Odense (Dinamarca). Tant els estudiants participants com les persones de l'empresa involucrades van valorar molt positivament aquesta iniciativa.

hack_UR03.png