Jornada "Educació per al nou model energètic"

El dijous, 20 de febrer a les 12 hores a l'Aula Capella, es va celebrar la jornada Educació per al nou model energètic on es va presentar el document de la UPC Claus per a un nou paradigma energètic.

j20feb_00.png

Amb l'objectiu de recavar i formar grups d'interès per a introduir els conceptes del document en els Plans d'Estudis de les titulacions de la UPC la jornada va començar amb la sotsdirectora de política institucional i qualitat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona, Tania de los Santos, donant la benvinguda als assistents de la Jornada.

El Dr. Carles Riba Romeva, va ser l'encarregat de presentar el document "Claus per a un nou paradigma energètic", el primer pas del projecte TME (transició vers un nou model energètic) de la Universitat Politècnica de Catalunya.

El professor emèrit de la UPC i President de CMES (Col·lectiu per a un Nou Model Energètic i Social Sostenible) va explicar el marc general en el qual ens trobem actualment (Crisi energètica i emergència climàtica) i el procés de confluència i debat a la UPC per l'elaboració del document. Tot seguit va explicar el contingut del mateix i va finalitzar la ponència exposant els reptes actuals de la UPC en vers a la transició vers un nou model energètic.

El Dr. David López va fer una ponència que se centrava en l'acció educativa que s'havia de plantejar per fer possible el canvi de paradigma del model energètic.

El professor de la UPC, va parlar sobre els rols de la universitat davant l'emergència climàtica i la importància de la part educativa així com una sèrie de reflexions sobre com hauríem d'actuar els diversos "actors" de la UPC per entendre el repte energètic i poder començar a actuar en el present i el futur.

En finalitzar les presentacions es va obrir un torn de paraula entre els assistents per debatre sobre els punts clau de la jornada.

La cloenda de la jornada "Educació per al nou model energètic" va estar a càrrec del vicerector de Transferència de Coneixement i Innovació de la Universitat Politècnica de Catalunya, el Dr. Jordi Berenguer.