UNIRAID 2019: Una aventura pel desert del Marroc

Segur que en alguna ocasió has vist un turisme de més de 20 anys disfressat de cotxe de competició a l'entrada de l'ETSEIB, avui us explicarem que s'amaga darrere d'aquesta peculiar exposició.
uniraid19_00.png
uniraid19_00b.png

L'UNIRAID és una cursa automobilística feta per a estudiants. Durant 7 etapes i un total de 2000 quilòmetres es recorre el Marroc amb cotxes de més de 20 anys, repartint material solidari als pobles més desafavorits.

Aquesta competició va començar l'any 2010 amb el nom d'UniDesert. Fa 3 edicions, va passar a dir-se UNIRAID i ha agafat molta força entre els estudiants d'arreu de Catalunya. Actualment hi ha un límit de 150 equips, i participen estudiants de tota la península Ibèrica.

uniraid19_01.png

Cal tenir en compte que els estudiants que participen en la competició comencen el projecte des de zero, es troben davant de l'aventura ells sols. Han de trobar un cotxe, comprovar que funcioni correctament, pagar-lo, buscar una assegurança, acondicionar i preparar el vehicle per recórrer el desert, complint sempre la normativa... Tot això requereix molta dedicació però també una quantitat de diners considerable que fa molt important la recaptació de fons. Per això un altre aspecte a tenir en compte a l'hora d'emprendre aquesta aventura és fer un pla de negoci i de màrqueting per aconseguir l'atenció de possibles col·laboradors (empreses, familiars, institucions...)

uniraid19_02.png

L'UNIRAID d'enguany prendrà lloc del 23 de febrer al 3 de març i passarà per terrenys de muntanya on els cotxes s'hauran d'enfrontar a la neu de l'Atlas, per rutes de carretera i pistes off-road pel mig del desert. La diversitat de temperatures i terrenys imposa més dificultat a la prova, tot un repte.

Així doncs és possible que ben aviat us trobeu a l'escola algun cotxe vell exposat al Hall o que us arribi informació d'alguna sessió informativa sobre l'UNIRAID, que faci algun equip que vulgui captar aventurers captar per aquest viatge. Us veieu preparats i amb ganes d'afrontar el repte UNIRAID 2019?

Més informació a: https://www.uniraid.org/ca/

uniraid19_03.png