Welcome CAT16X!

New car, new FS season, new team... and new crowdfunding

El CAT16X ja està aquí, però BCNe Motorsport no para ni un moment i ara necessita la col·laboració de tots per assegurar l'evolució del projecte de la Formula Student a l'Escola.

Per afrontar al màxim nivell les 3 competicions en què participarà aquest estiu, l'equip BCN eMotorsport ha obert un crowdfunding centrat a renovar l'equipament dels pilots, en el que podeu donar suport fins al 15 de juliol.

D'altra banda, la visió de l'equip va més enllà de competir aquest estiu amb el CAT16X i ja estan formant el nou equip que construirà el 4t monoplaça de la generació X. Si voleu viure l'enginyeria del motorsport, podeu apuntar-vos fins al 30 de juny.

BCN eMotorsport. Roll Out 2024

El dijous 30 de maig de 2024 a les 18.30 hores, es va celebrar la presentació oficial del CAT16x, el darrer monoplaça de BCN eMotorsport, l'equip de Formula Student de les escoles d'Industrials i Telecomunicacions de la UPC. L'acte, que es va realitzar a la Sala d'Actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), va commemorar el naixement del tercer vehicle fusió de l'equip, capaç de competir en les modalitats manuals i autònomes.

bcnemotorsport_06_726.png

bcnemotorsport_07_726.png

bcnemotorsport_08_726.png
bcnemotorsport_05_726.png

bcnemotorsport_09_726.png

bcnemotorsport_10_726.png

cat16x_02.png

La sessió es va poder seguir en directe per YouTube, i en acabar la presentació del CAT16X, es va fer un càtering a la Plaça de l'Enginy.

bcnemotorsport_00_726.png

El 16è monoplaça

El CAT16X representa la 3a evolució de vehicles fusió de l'equip, capaços de competir tant en les categories elèctriques com sense conductor.

Aquesta generació presenta motors independents a cada roda amb capacitat de generar energia amb cada frenada, monocasc de fibra de carboni, bateria de 600 volts, una unitat de processament dedicada i un paquet aerodinàmic, també incorpora uns actuadors que permeten la seva conducció sense pilot.

Les millores en les rodes, suspensions, el laminatge del monocasc, els components aerodinàmics, el sistema de refrigeració, el contenidor de la bateria, l'electrònica i el seu calbejat, la telemetria, la percepció i control del vehicle, fan del nou monoplaça un ferm candidat a donar moltes alegries en aquesta nova temporada de Formula Student 2024.

És un orgull per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la UPC poder veure el resultat d'incomptables hores de treball i dedicació dels 35 membres de l'equip.

Crowdfunding: Vesteix els pilots de BCN eMotorsport

Un cop dissenyat i fabricat el monoplaça d'aquesta temporada, toca posar el focus a les competicions estiuenques de la Formula Student.

Per poder participar en aquestes competicions, s'han de renovar les equipacions dels pilots, ja que les seves homologacions han caducat aquest any. Amb aquest motiu, l'equip necessita la teva ajuda.

Competicions 2024

• El CAT16x debutarà a Formula Student Àustria, del 21 al 25 de juliol, al majestuós Red Bull Ring. Tot seguit, una setmana més tard, competirà aquí, a casa, a Formula Student Spain, de l'1 al 7 d'agost, al magnífic Circuit de Barcelona-Catalunya. I finalment, com no podia ser d'una altra manera, participarà a Formula Student Germany, la competició reina, del 12 al 18 d'agost a Hockenheimring.

Forma part del millor equip de FS elèctric de l'estat Espanyol

El projecte de la Formula Student a l'Escola segueix i ara toca formar l'equip que participarà la pròxima temporada. Si ets un estudiant apassionat per l'enginyeria i l'automoció, no t'ho pensis dues vegades i aplica. Viuràs de primera mà el disseny, fabricació i validació d'un cotxe de competicions elèctric i autònom, a l'avantguarda de la tecnologia i la innovació.

• Les inscripcions estan obertes fins al 30 de juny.
  • Per inscriure't, envia al correu de l'equip una carta de motivació, el curriculum vitae, l'expedient acadèmic i el formulari d'inscripcions que trobaràs a la pàgina web.
  • Si teniu qualsevol dubte, podeu escriure a bcn.emotorsport@upc.edu.

Patrocini d'empreses i institucions

La col·laboració amb empreses i institucions és fonamental pel desenvolupament dels projectes, en els quals equips d'estudiants han de desenvolupar els vehicles.

Aquest projecte singular, fet a l'ETSEIB, és possible gràcies a la col·laboració de:

Més informació i xarxes socials de BCNeMotorsport