3CAT-4, un Cubesatellite fet aquí

Coneix el Nano-Satellite and Payload Laboratory de la UPC. Estudiantes de la UPC que construeixen un satèl·lit amb l'European Space Agency! aula 0.1

25/05/2017 de 12:00 a 13:00
Aula 0.1

³Cat-4 construint un satèl·lit amb l'ESA - Nano-Satellite and Payload Laboratory

El Nano-Satellite and Payload Laboratory de l'UPC ha sigut seleccionat per disenyar, implementar i operar el ³Cat-4 conjuntament amb l'European Space Agency (ESA). El ³Cat-4 és un Cubesatellite d'una unitat (1U) que té com objectiu realitzar diferents experiments d'observació a la Terra, en especial dedicació al Global Navigation Satellite System Reflectometry (GNSS-R), al Radiometry i a l'Automatic Identification System (AIS). Degut al seu caracter multi-disciplinari, aquest projecte planteja un gran nombre de reptes de diferentes enginyeries.

Gràcies a la participació de molts estudiants al llarg dels anys, el laboratori ha sigut capaç de construir dos satèl·lits: ³Cat-1 i ³Cat-2. No obstant, els nano-satèl·lits no són l'única activitat que es realitza al laboratori. Llançaments de globus aerostàtics han permès extreure resultats de diferents experiments i noves tècniques, arribant a participar en el programa Balloon EXperiments for University Students (BEXUS) de la mateixa ESA. A més a més, també s'està desenvolupant diferents projectes software per implementar simuladors que són clarament necessaris en el domini espacial.