Centenari de la visita d'Einstein a l'Escola Industrial de Barcelona

Acte commemoratiu de la visita del físic alemany el 28 de febrer de 1923 que se celebrarà l'1 de març

01/03/2023 des de/d' 18:00"
Aula Capella de l'ETSEIB
  • Amb motiu dels 100 anys de la visita que va fer Albert Einstein a l'Escola Industrial de Catalunya, el dimecres 1 de març se celebrarà una jornada de conferències sobre la visita del físic alemany.
  • La jornada començarà a les 18 hores a l'Aula Capella de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC.

Einstein a Catalunya

El 22 de febrer de 1923 el físic alemany Albert Einstein arribava a Catalunya per impartir unes conferències sobre la teoria de la relativitat. El va convidar la Mancomunitat de Catalunya amb l'objectiu d'impulsar una comunitat científica moderna a Catalunya.

El 28 de febrer, Einstein va anar a l'Escola Industrial de Barcelona, on va assistir a una actuació de dansa i va ser obsequiat amb dos discs de música popular catalana.

Més informació sobre "Einstein a Catalunya" a: https://einstein.fundaciorecerca.cat/

Ordre de l'acte:

• 18 h Benvinguda del prof. Enric Fossas director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona.
  • 18.10 h Conferència "Einstein i els enginyers catalans", a càrrec del prof. Antoni Roca del Centre de Recerca per a la Història de la Tècnica.
  • 18.30 h Conferència "Einstein, cent anys després", a càrrec de la prof. Núria Ferrer del Departament de Física de la UPC.
  • 18.50 h Conferència "Detalls de l'estada d'Einstein a Barcelona", a càrrec del Sr. Lluís Permanyer, periodista estudiós dels esdeveniments històrics a Barcelona.
  • 19.10 h Cloenda de l'acte a càrrec del prof. Daniel Crespo, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech.