3r DOP. Taula Rodona Indústria 4.0: El paper de l’Enginyeria Industrial

La nova sessió dels Dijous d'orientació professional serà un esdeveniment molt especial. En aquesta ocasió el format passarà a ser el d'una jornada temàtica amb ponències, presentacions i debat sobre la Indústria 4.0. Se celebrarà el 21 de març de 12.15 a 14 ha la Sala d'Actes de l'ETSEIB.

21/03/2019 de 12:15 a 14:00
Sala d'Actes de l'ETSEIB

Aquesta jornada inicia una sèrie d'accions encaminades a posicionar l'ETSEIB davant del procés de canvi accelerat que viurà el nostre teixit industrial en els pròxims anys com a conseqüència de la digitalització i els nous reptes i oportunitats que ella comporta.

INSCRIPCIÓ OBERTA

Des que es va encunyar el nom d'Indústria 4.0 l'any 2011, aquest concepte ha anat guanyant en importància i protagonisme en l'ideal d'aconseguir una fàbrica intel·ligent. La jornada posarà en relleu els reptes tecnològics, econòmics i socials que planteja la indústria 4.0, entesa com una nova organització dels mitjans de producció utilitzant tecnologies amb la robòtica, la realitat virtual augmentada, la visió artificial i la impressió en 3D, entre altres tecnologies, posant èmfasi en les implicacions que això té en la formació dels nous professionals per a la indústria.

La jornada constarà d'una xerrada introductòria i l'exposició d'alguns casos reals del nostre entorn industrial, la presentació d'algunes experiències viscudes des de diversos estaments de l'ETSEIB i associats, la presentació de la comissió d'indústria 4.0 del Col·legi d'Enginyers (EIC), i finalitzarà amb un debat obert sobre les implicacions que tot això té en la formació superior dels enginyers industrials que hauran de contribuir a desenvolupar la indústria 4.0 en el futur immediat.

Programa de la jornada

• 12:15 h Benvinguda a càrrec de la Sra. Neus Cónsul, directora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona de la UPC.
  • 12:20 h Introducció del Sr. Xavier Ayneto, professor de l'ETSEIB: "L'Enginyer/a Industrial com a 'orquestrador' del paradigma d'Indústria 4.0".
  • 12:35 h Intervenció del Sr. Michael Loughlin, Founding Director de Nelmia Robotics Insight i responsable del grup de treball de Software, Anàlisi i Integració de la Comissió Indústria 4.0 dels Enginyers de Catalunya.
  • 12:40 h Intervenció del Sr. Andreas Sumper, professor de l'ETSEIB i membre del CITCEA-UPC: "La gestió energètica en el paradigma 4.0".
  • 12:45 h Paraules del Sr. Xavier M. Faneca, CEO de BCN3D Technologies, spin-off de l'ETSEIB: "La impressió 3D com a catalitzador del canvi en els sistemes de producció".
  • 12:50 h Paraules del Sr. Albert Vidal, Director Comercial de Software de MECALUX, Càtedra MECALUX-UPC: "Logística i 4.0".
  • 12:55 h Preguntes a la taula rodona, moderada pel Sr. Ayneto
  • 13:45 h Parlament a càrrec del Sr. Josep Canós, degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya.
  • 13:55 h Cloenda de l'acte a càrrec de la Sra. Neus Cónsul, directora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona de la UPC.
  • 14 h Fi de l'acte