El menyspreu del coneixement

Acte organitzat amb motiu de la jubilació del professor Albert Corominas

05/06/2019 des de/d' 11:00"
Sala d'Actes de l'ETSEIB

Els ponents posaran en qüestió les noves tendències de l'aprenentatge segons les quals no caldria adquirir coneixements, sinó aprendre a aprendre; tot el saber és accessible a tothom a la xarxa i, per tant, no caldria ensenyar-lo ni aprendre'l; el coneixement creix exponencialment i es renova de manera incessant; allò que avui s'aprèn esdevindrà obsolet ràpidament; les persones que ara estudien treballaran en ocupacions que avui no podem ni tan sols imaginar,...

Parlaran:

• Nico Hirtt: Físic belga-luxemburguès. Autor d'articles, llibres i conferències sobre els sistemes educatius europeus. Cofundador de l'associació Appel pour une école démocratique i responsable dels seus estudis de recerca. Ha intervingut al Fòrum Mundial de l'Educació a Porto Alegre (Brasil), als Fòrums Socials Europeus de Florència, Paris, Londres i Atenes, i molts altres col·loquis i trobades internacionals (Montreal, Dublín, Beijing, Madrid, Bogotà,...).
  • Rosa Cañadell: Llicenciada en Psicologia i Magisteri. Ha exercit com a professora de secundària (avui jubilada) i com a directora d'Institut. Ex delegada sindical i portaveu d'USTEC·STEs (IAC). Membre fundador del Seminari Ítaca d'Educació Crítica. Escriu regularment a diversos mitjans: Cuadernos de Pedagogía, Perspectiva Escolar, Público, El Periódico, El Viejo Topo, eldebat.cat, eldiario.es, Docència, Rebelion.org, Universidade e Sociedade, Latin American Perspective. És coautora de diversos llibres sobre educació.
  • Albert Corominas: Catedràtic emèrit de la UPC a l'Institut d'Organització i Control i al Departament d'Organització d'Empreses. La seva trajectòria a la UPC, de la qual ha estat tres vegades vicerector, comença com a delegat estudiantil a la fundació del Sindicat Democràtic d'Estudiants de Barcelona. A més de la seva tasca docent i de recerca, ha participat en nombroses publicacions sobre política universitària i avui és membre destacat de l'Observatori del Sistema Universitari.