L’ALTRE Fòrum 2017

LA SOBIRANIA DE L’ENGINYERIA: Dies 20, 21, 22 de març (+taller pràctic el 18 de març).

20/03/2017 a 22/03/2017
Aula Capella, ETSEIB
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat

DILLUNS 20

• 12h Inauguració (al Hall)

Vine a conèixer les experiències d'estudiants que ja han fet una estada en projectes de cooperació pel desenvolupament!
Georgina Hidalgo, Irene Garcia i Eloy Roy

• 15h Xerrada i debat: Lluita per la democratització de l'energia

• 17h Taller: Dimensionat per l'abastiment d'energia en una comunitat rural

En aquest espai realitzarem una dinàmica en grups on aprendrem com es fa un dimensionat de l'energia a partir de les necessitats energètiques d'una comunitat, contrastant diferents mètodes d'obtenció d'energia a partir de renovables com: biomassa, solar, hidràulica, eòlica, o bé dièsel o híbrida.
A càrrec d'en Jordi Besora, consultor del curs online sobre energies d'Ingeniería Sin Fronteras- Federació

DIMARTS 21

• 12h Xerrada i debat: Models productius amb repercussió directa a la societat

A partir de tres perspectives podrem entendre per on tendeix el model productiu: la sostenibilitat en la producció amb un reenfocament del disseny del producte; la Indústria 4.0 com un catalitzador de la democratització de la tecnologia tal que estigui a l'abast de tot habitant; i descobrir els Bancs del temps on s'intercanvien habilitats entre els membres sense utilitzar diners, únicament comptabilitzant les hores de servei prestat i rebut.
A càrrec d'en Joaquim Lloveras, doctor professor jubilat de l'ETSEIB del departament de desenvolupament de projectes d'enginyeria; en Xavier Pi,  membre de la comissió Indústria 4.0 del Col.legi d'Enginyers de Catalunya i la Josefina Altés, Coordinadora del Programa Bancs del Temps i membre de l'associació Salut i Família.

• 15h Taula Rodona: Xarxes en la producció d'acord amb l'economia col.laborativa

Iniciatives que tenim ben a prop ens expliquen com revertir un model excessivament consumista mitjançant Ateneus de Fabricació, un servei públic on les persones aprenen, treballen i col·laboren per fer realitat idees que, alhora, transformen l’entorn i poden contribuir al desenvolupament social; i el Programa UPC Reutilitza, una iniciativa de la UPC per reaprofitar l’equipament informàtic que es renova a la universitat i a altres organitzacions o empreses, i cedir-lo a entitats socials i programes solidaris.
A càrrec de membres de l'Ateneu de Fabricació de les Corts; Fermín Sanchez membre d'UPC-Reutilitza.

• 17h Mostra de Plataformes que revolucionen el mercat productiu. El secret de l'economia circular.

Betezé, una plataforma OpenSource per compartir idees per una enginyeria i arquitectura sostenible i Taller Esfèrica, una altra plataforma on la gent pot reciclar i reusar material per crear productes localment, són iniciatives que provenen d'inquietuds respecte al sistema econòmic i model productiu ens faran deu cèntims i més d'allò que fan i perquè ho fan. A càrrec l'Alejandro membre fundador del col.ectiu Betezé i Aniol __ fundadorTaller Esfèrica.

DIMECRES 22

• 12h Xerrada i debat: Quan les noves tecnologies s'escapen de les mans de les grans corporacions

Entrarem a conèixer com el programari lliure i les telecomunicacions obertes, lliures i neutrals poden fer del món de les noves tecnologies una cosa més nostra fugint del control de les multinacionals del sector.
A càrrec de Catalan Linux Users (Caliu) i Associació per l'expansió de la Xarxa Oberta (eXO)

• 15h RESTART PARTY i INSTALL PARTY!

"Una Restart Party és un esdeveniment públic on un grup de voluntaris amb habilitats tècniques ajuda a les persones assistents com tu a reparar els seus aparells espatllats." Tenim l'honor de rebre a una festa així a l'ETSEIB!
Inscriu-te en el formulari del WORDPRESS LALTREFORUM (https://laltreforum.wordpress.com/)

I en acabar la festa...

• 17h El debat final: Com ho fem per ser sobirans

Per tancar les jornades destinem aquest últim preuat espai a fer un debat que ens toca de fons. Treballarem en base els arguments donats al llarg de les ponències com podem encarar-nos a la sobirania de l'enginyeria.