L’ALTRE Fòrum 2018

• L’ALTRE Fòrum 2018
  • 2018-04-17T12:00:00+02:00
  • 2018-04-17T23:59:59+02:00

L'apoderament. Laboral - Feminista - Tecnològic. El cicle de xerrades, debats, tallers i discussions amb voluntat de plantejar alternatives al model de relacions, tant laborals com socials, actual torna a l'ETSEIB un any més durant els dies 17, 18 i 19 a l'Aula Capella.

17/04/2018 des de/d' 12:00"
Totes les dates
17/04/2018 des de/d' 12:00"
18/04/2018 des de/d' 12:00"
19/04/2018 des de/d' 12:00"
Aula Capella, ETSEIB

l'ALTRE Fòrum. És un projecte que busca generar debat i conscienciació en el món de l'enginyeria. Com durant els últims 10 anys, l'equip de l'ALTRE organitza un dels fòrums de debat més importants sobre la universitat, enginyeria i medi ambient. Aquest fòrum sorgeix de la necessitat dels estudiants d'aquesta escola per trobar espais de construcció, apropament i visibilització d'alternatives a les sortides professionals i personals que ens ensenya la universitat.

Totes les xerrades i tallers a l'ETSEIB a l'Aula Capella

Dilluns 16 d'abril

• 19 h Inauguració! Presentació de L'ALTRE Fòrum 2018.
    Xerrada: La criptomoneda social, amb Lluís Espiga, d'ETHICHUB.

Dimarts 17 d'abril Laboral

• 10 h Cares socials de l'enginyeria: Una funció de canvi.
    Quines són les "essències" de l'enginyeria? Quins propòsits se li poden atribuir? Quina mena de paper juga a la societat? Com podem justificar la responsabilitat de qui la practica?
    Amb Jaume Fabregat. Dr. Enginyer Industrial –Professor de l'ETSEIB.

• 12 h L'ESS com a alternativa al model econòmic i eina de transformació: evolució, trets diferencials i polítiques.
    Què és l'Economia Social i Solidària? Coneixerem els seus orígens, la seva evolució fins actualment i quins són els trets diferencials respecte l'economia de mercat.
    Amb Rosa Garcia, Professora d'Economia a la UAB i UPF i Coordinadora del Postgrau en Economia Social i Solidària, UAB.

• 17 h Lluites laborals i cooperativisme.
    Coneixerem de primera mà l'experiència de diverses lluites laborals que han trobat en el cooperativisme una sortida a la precarietat, o bé com l'explotació pot vestir-se de fals cooperativisme.
    Amb el Sindicato de Manteros, Càrnies en Lluita i Riders por Derechos.

Dimecres 18 d'abril Feminista

• 10 h L'economia feminista
    A la nostra pròpia escola s'imparteix l'assignatura d'economia amb el model capitalista imposat. S'exposaran noves concepcions de models d'economia amb una perspectiva de gènere.
    Mònica Serrano- Departament d'economia-Secció de teoría econòmica de la Facultat d'economia i empresa de la UB.

• 12 h Presentació de l'assemblea de Dones.
    Recentment ha nascut una Assemblea de Dones a l'Escola Industrial. Qui ho diria fa 30 anys! Escoltarem els objectius i els projectes que han engegat.
    Assemblea de Dones de l'ETSEIB.

• 14 h Mirades ecofeministes sobre l'energia.
    L'actual model energètic, a més de contaminant, insegur, oligopòlicecocida i injust, és masclista i falocràticNo obstant, això últim no es discuteix, i, en conseqüència, els espais de poder del sector energètic reprodueixen comportaments i situacions que aprofundeixen les desigualtats i suposen una barrera a la participació de les dones.
    Amb la Gaia d'Elia, activista a la Xarxa per la Sobirania Energètica.

Dijous 19 d'abril Tecnològic

• 12 h TALLER: Restart Party!
    Reparació col·lectiva de diferents aparells electrònics amb l'ajuda de persones reparadores expertes.
    Amb l'Oriol Boix i la Cristina Lampón.

• 15 h Perquè migrar a programari lliure?
    Diferents perspectives de de-senvolupament de programari lliure per persones i entitats.
    Amb Colectic i Sebastià Vila, professor EPSEM.

• 17 h TALLER (In)seguretat al móvil
    La seguretat al mòbil a través de diferents aplicacions. En aquest taller es desglossaran els diferents riscos dels smartphones i es donaran alguns consells per pal·liar-los.
    Amb el col·lectiu Críptica.