Presentació CAT10e

L'equip ETSEIB Motorsport presentarà el CAT10e, el monoplaça elèctric amb el qual competiran a la Formula Student aquest agost.

25/05/2017 des de/d' 18:00"
Sala d'actes de l'ETSEIB
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat

El dia 25 de maig a les 18 h es presentarà a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) el CAT10e, el monoplaça elèctric de competició que els integrants de l'equip de Formula Student de la UPC de Barcelona han dissenyat i construït durant aquesta temporada.

La Formula Student és la competició universitària amb més prestigi a nivell internacional. Es tracta d'una competició d'enginyeria en la qual més de 600 equips de més de 30 nacionalitats posen a prova el vehicle que han desenvolupat durant la temporada. La competició actualment compta amb 14 proves arreu del món i consta de dues categories: Formula Student Combustion i Formula Student Electric.

CAT10e

El CAT10e serà el desè cotxe fet per l'ETSEIB Motorsport. Després de dissenyar i construir quatre vehicles amb motor de combustió, l'equip va fer el pas a la categoria elèctrica l'any 2012 i des de llavors s'han desenvolupat sis monoplaces elèctrics. Actualment, l'equip ocupa el 15è lloc de 110 al ranking mundial de Formula Student Electric. Els èxits aconseguits en les darreres temporades els han permès estar cada cop més a prop dels equips punters i la primera posició a la Formula Student Czech Republic 2016 va convertir l'ETSEIB Motorsport en el primer equip de l'estat espanyol capaç de guanyar una competició de Formula Student.
El CAT10e introdueix millores respecte al seu predecessor, el CAT09e. L'equip ha redissenyat el cotxe amb l'objectiu d'aconseguir un cotxe més ràpid i fiable. A més d'una important reducció de pes, cal destacar millores en la refrigeració de les bateries per poder treure el màxim rendiment de la unitat de potència, una electrònica redissenyada, un augment de la rigidesa del monocasc, una aerodinàmica més eficient i modificacions en la dinàmica del monoplaça, amb una reducció de la batalla. Amb la introducció de totes aquestes millores s'espera que el rendiment del CAT10e sigui superior al de qualsevol altre cotxe dissenyat per l'equip.

De fet, el primer èxit de la temporada va arribar a mitjans de gener, quan es va aconseguir ser l'equip més ràpid en realitzar el quiz de normativa per poder participar a la Formula Student Germany 2017. Amb només 4m 35s els estudiants de la UPC van respondre correctament totes les preguntes, superant en temps als altres 248 equips d'arreu del món que realitzaven el quiz, aconseguint així una plaça per participar en la competició més reconeguda a nivell mundial.

Competicions a l'estiu: Alemanya, Àustria i Espanya.

Aquest estiu, l'ETSEIB Motorsport competirà a les competicions de Formula Student Germany, Formula Student Austria i Formula Student Spain, tres competicions de referència on l'equip de Barcelona s'enfrontarà als millors equips del món als circuits de Hockenheim, al RedBull Ring i al Circuit de Barcelona-Catalunya. Però de moment, els membres de l'equip només pensen en el 25 de maig, el dia que el CAT10e veurà la llum.