Sessions "Aplicacions de les Matemàtiques a l'Enginyeria II"

25/02/2020 de 12:15 a 14:00
Aula 3.6 de l'ETSEIB

El dimarts 25 de febrer s'iniciaran les sessions optatives sobre "Aplicacions de les Matemàtiques a l'Enginyeria II", sota la coordinació de la prof. Marta Peña i amb la col·laboració del prof. emèrit Josep Ferrer

• El Q2 se centrarà principalment en les aplicacions del Càlcul de vàries variables (Càlcul II).
  • Els interessats podeu contactar amb
  • Sessions els dimarts, de 12.15 h a 14 h, a l'aula 3.6 de l'ETSEIB
  • Es convalidaran amb 1 crèdit ECTS per l'assistència

Les sessions van adreçades a l'estudiantat de carreres tecnològiques, molt especialment els de primers cursos. En aquest sentit s'han seleccionat aplicacions especialment assequibles, tant pel que fa als continguts matemàtics requerits com als tecnològics.

Es pretén palesar l'estreta vinculació entre les assignatures bàsiques d'aquestes carreres i les posteriors matèries tecnològiques, i els seus continguts i enfocaments tenen ben presents aquesta vinculació. L'objectiu és estimular i motivar l'estudiantat per fer front a les dificultats que aquestes assignatures presenten.

La iniciativa s'emmarca en les tendències europees de promoure les carreres STEM, en particular estimulant l'"engagement" de l'estudiantat com a forma de superar els recels i disminuir l'abandonament. Més concretament, deriva del seminari sobre "Contextualització de les ciències en les carreres tecnològiques", endegat el 2018 per la prof. Marta Peña a través de l'ICE de la UPC.