Workshop BCN24 - A journey into brain activity

El grup de recerca BIOART del CREB-UPC de l'ETSEIB, organitza un taller increïble per aprofundir en el sorprenent camp de la connectivitat cerebral i el modelatge invers.

06/02/2024 10:00 a 09/02/2024 13:30
Aula Capella de l'ETSEIB
Nom de contacte
URL de l'esdeveniment
Lloc web relacionat

Del 6 al 9 de febrer, a l'Aula Capella de l'ETSEIB, se celebrarà el "Workshop BCN24 - A journey into brain activity" en el marc del projecte europeu HybridNeuro. L'esdeveniment és totalment gratuït prèvia inscripció.

El Grup de Recerca BIOART, organitzador del "workshop", forma part de la Divisió de Senyals i Sistemes Biomèdics, que pertany al Departament de Control Automàtic (ESAII) i que també forma part del CREB-UPC, participa en el projecte europeu HybridNeuro amb la Universitat de Maribor (Eslovènia), l'Imperial College de London (Regne Unit) i la Universitat de Chalmers (Suècia).

El projecte HybridNeuro uneix els esforços de les quatre Universitats del consorci per a una comprensió completa de la neurofisiologia del moviment humà, l'aprenentatge motor aplicats a la recuperació motora i la rehabilitació. El projecte central de recerca està enfocat en l'anàlisi de les activitats dels centres cerebrals simultàniament amb l'activitat dels músculs tot utilitzant interfícies neuronals híbrides que combinen la informació de les dues modalitats d'enregistrament.

L'esdeveniment se centra en la vessant neurofisiològica del moviment humà, tot aprofundint en diferents tècniques per l'enregistrament de senyals, processat, anàlisis aplicades a la rehabilitació clínica.

HNH - HybridNeuro HUB

El 9 de febrer es presentarà la iniciativa d'un Hub associat al tema motor i neural que involucri als agents de centres de recerca, empreses/start-ups i clínics/hospitals. Es tracta també d'una acció/objectiu del projecte HybridNeuro. L'esdeveniment se centrarà en un brainstorming sobre el Hub, amb la intenció de potenciar el treball en xarxa a escala internacional, generar bases de dades compartides, provar tecnologies, potencial la creació de consorcis i propostes europees, fòrums en temàtiques concretes equilibrades entre agents d'hospitals, investigadors, i empreses.