Acte d'Inauguració del curs Acadèmic 22/23

Després de 2 anys l'acte d'inauguració del curs ETSEIB, va tornar a celebrar-se a la Sala d'Actes de l'Escola

• La Inauguració del curs acadèmic 2022-2023 a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) va celebrar-se dijous 20 d'octubre a les 12 hores.

Com és habitual i seguint el programa de l'acte, la benvinguda va estar a càrrec del director de l'Escola, El professor i exrector de la UPC, Enric Fossas.

En aquesta ocasió la presentació del facsímil, "Un muntatge demostrador del "Liqüímetre per elasticitat" d'Emili Clausolles (1874)" va estar a càrrec del professor Antoni Roca, autor del facsímil juntament amb Jesús Sánchez Miñana.

La lliçó inaugural del curs acadèmic amb el títol "Enginyeria i dona: viatge cap a l'emprenedoria" va estar a càrrec de l'Enginyera Industrial, Anna Rivera Jové.

En una conferència on animava a l'estudiantat a emprendre, la Co-fudadora i directora de Youwind Renewables, va parlar de la seva trajectòria a la UPC on es va fer enginyera industrial (ETSEIB) i després doble màster d'energies sostenibles per la KTH (Estocolm) i Energia Eòlica per la DTU (Copenague). També va parlar de la seva etapa als països nòrdics on va fer la seva carrera professional en el món de l'energia eòlica marina a la coneguda Siemens Gamesa on va tenir una galopant promoció al mateix temps que experimentava la maternitat.

"Per tenir èxit a la vida has de tenir molt clar el teu propòsit"

L'Anna va explicar que després de 9 anys va arribar el moment d'emprendre i tornar a Catalunya, on va crear la seva pròpia empresa, Youwind Renewables, una companyia dedicada als parcs eòlics marins.

Durant la conferència, Rivera Jové ha posat en valor la mobilitat internacional universitària, va fer un Erasmus a Suècia, i ha animat a la universitat a liderar més iniciatives per projectes d'energia eòlica marina.

En finalitzar la lliçó inaugural, l'Associació Cadència Industrial ens ha regalat 2 intervencions musicals.

• Anna Sagués ha interpretat a piano "Invierno Porteño" d'Astor Piazzolla.
  • Marina Ariza, Eric Antem i Arnau Sant, han interpretat "Here Come the Sun"

A continuació, el sotsdirector de Recerca, Transferència i Empresa, Jan Rosell Gratacòs, va presentar les "Mencions i lliuraments de premis" del curs anterior així com els reconeixements al personal de l'Escola.

Primer es van lliurar les beques als millors expedients de grau a càrrec de la Caixa d'Enginyers, Accenture, Càtedra Endesa, Càtedra Seat i HP.

Els darrers lliuraments per als estudiants van ser els premis a l'estudiantat de Màster a càrrec del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, Henkel, i Societat General d'Aigües de Barcelona.

Van seguir els Ajuts i distincions a l'estudiantat i a la mobilitat internacional amb Cáritas, La Mútua dels Enginyers i Fundació Caixa d'Enginyers.

Les "Mencions i lliuraments de premis" van finalitzar amb els reconeixements al personal de l'Escola amb 25 anys de servei i per jubilació.

El secretari de l'Associació d'Enginyers Industrials de Catalunya, Pere Roca, va fer un parlament abans que la professora Lourdes Reig, vicerectora de Política Internacional de la UPC, fes la Cloenda l'acte d'Inauguració del curs Acadèmic 2022/2023.