Enterprise Challenges 2020

El dimecres 22 de juliol de 2020 es va celebrar l’Enterprise Challenges 2020: Final presentations day – Summer.
  • La segona edició de la competició "Enterprise Challenges" va celebrar-se amb el doble d'empreses i amb la participació de 6 equips més (15 en total) respecte a l'edició anterior, comptant amb un total de 61 alumnes tant de primer com de segon curs del grau.
ec2020_01.png
ec2020_04.png

La competició

Els "Enterprise Challenges" són una formació complementària molt especial dissenyada per a estudiants del grau en Tecnologies Industrials i Anàlisi Econòmica amb el suport de la Fundació Barcelona Education in Science and Technology (BEST). Els estudiants organitzats en equips de 3 a 4 participants, tracten problemes específics de l'empresa per tal de trobar una solució adequada al cicle "Problema-Idea-Prototip", de manera que puguin convertir el problema identificat en el desafiament en una proposta de solució.

Final presentations day – Summer

En aquesta ocasió, per motiu del context generat per la pandèmia de la COVID-19 i amb l'objectiu de per garantir la seguretat, l'acte es va celebrar en format virtual.

L'esdeveniment es va dividir en 3 parts, va començar amb les presentacions de les solucions per part dels equips, va continuar amb una pausa per als participants i la deliberació del tribunal, i finalment es va procedir a la realització de l'acte de cloenda i lliurament de premis.

La benvinguda a l'acte va estar a càrrec del sotsdirector de relacions amb les empreses, Antonio Mateo, després el coordinador del Bachelor's degree in Industrial Technologies and Economic Analysis, Joaquim, Minguella ens va presentar l'acte i als membres del panell avaluador.

Cada grup va tenir 8 minuts per defensar les seves propostes: 4 minuts per fer la presentació en format vídeo i 4 minuts és per respondre a les preguntes del panell avaluador.

ec2020_03a.png
ec2020_03b.png

Finalitzada la fase de presentacions, els participants van gaudir d'un merescut descans i el panell avaluador va procedir a deliberar sobre cada una de les propostes presentades amb l'objectiu de trobar les 3 més destacades.

El panell avaluador estava presidit per Matías Ripoll (DOGA) i comptava amb els següents membres:
El prof. Lluís Solano (UPC), José M. Barrios (Applus+), Manuel Cañete (CELLNEX), Pere Roger (COMEXI), Jordi Oller (DOGA), Víctor Tejero (HP), Francisco Megías (Nestlé), Mònica Pérez (SUEZ), Roger Uceda (CIM) i Elisabeth Domingo (Mur&Partners)

A les 13.15 hores va començar l'acte de Cloenda i lliurament de premis amb un parlament a càrrec de la Sra. María Gundín, vicedegana acadèmica de la Facultat d'Economia i Empresa de la UPF.

Tot seguit el Sr. Roger Uceda, director d'operacions del CIM – UPC va comentar alguns dels millors moments de les presentacions de l'Enterprise Challenges 2020.

Les millors propostes

El Sr. Matías Ripoll, director de Recursos Humans de DOGA i president del panell va anunciar els 3 equips que van pujar al podi Virtual de l'Enterprise Challenges 2020.

1r premi: TEAM 6

Ferran Batllori, Adela Casanovas, Mariona Gibert i David Miserachs

"SIRONA: Non-critical patients in hospital" (CELLNEX)

2n premi: TEAM 4

Gerard Garriga, Ernest Gassó, Biel Serracanta, Joan Solé i Guillem Tapia

"Personnel central info point" (DOGA)

3r premi: TEAM 2

Júlia Monar, Héctor Pont, Ferran Prat i Gonzálo Rodríguez

"ROI2 Dashboard"
(Applus+ IDIADA)

l'Enterprise Challenges 2020: Final presentations day – Summer va acabar amb les paraules de clausura a càrrec de la vicerectora de Docència i Estudiantat de la UPC, la Sra. Núria Garrido.