II Fòrum del Vehicle Autònom

Dimecres 13 de novembre de 2019, al Sala d'Actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona va celebrar-se el II Fòrum del Vehicle Autònom.

2aVA_726_01.png

Aquesta no va edició, organitzada pels Enginyers Industrials de Catalunya, CIAC, STA i ETSEIB-UPC, estava centrada en "La Connectivitat"

La Connectivitat

"El Vehicle Autònom tindrà tota la tecnologia necessària per poder funcionar, però la connectivitat no és exclusiva del vehicle, sinó del vehicle i del seu entorn: connectivitat entre vehicles i entre el vehicle i les infraestructures. És un aspecte que ha de beneficiar tant la seguretat en la circulació, com la mobilitat d'aquest tipus de vehicles"

La benvinguda a l'acte va estar a càrrec de la directora de l'Escola, la Neus Cónsul, i de Josep Canós i Ciurana, degà del Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Catalunya.

El director general d'Innovació i Economia Digital de la Generalitat de Catalunya, Dani Marco, va inaugurar l'acte en substitució del Hble. Sr. Jordi Puigneró, conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya.

Dani Marco ens va parlar sobre el "Projecte 5G a l'AP-7".

Una vegada inaugurat l'acte, l'inici de la jornada va estar a càrrec de Francesc Garriga i Ubach, president d'EICAuto que ens va introduïr al primer dels 3 blocs (INFRAESTRUCTURES) del II Fòrum del Vehicle Autònom.

6 conferències distribuïdes en 3 blocs on es tractaven temes relacionats amb infraestructures, estratègia i tecnologia van donar pas a una ronda de precs i preguntes on van intervenir tots els ponents, així com d'altres personalitats abans de fer la cloenda del II Fòrum del Vehicle Autònom.