Inaugurats els nous espais del Departament d'Enginyeria Elèctrica a l'ETSEIB

El finançament del projecte d'habilitació del pavelló G, ha comptat amb l'ajut concedit pel Departament de Recerca i Universitats

El dijous 7 de juliol de 2022, es va realitzar l'acte d'inauguració dels nous espais a la planta 0 del Pavelló G de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC.

Un trasllat de més de quinze anys

L'acte va començar a les 12 hores amb la benvinguda a càrrec del director de l'Escola, Enric Fossas, que va fer un breu resum de com el els nous espais del Departament d'Enginyeria Elèctrica va passar d'estar al Pavelló A, enderrocat el 2006, a les actuals instal·lacions rehabilitades del pavelló G. Va finalitzar la seva intervenció donant les gràcies a totes les persones que havien fet possible aquest projecte.

El següent parlament va estar a càrrec del sotsdirector d'equipaments i gestió econòmica de l 'ETSEIB i membre del Departament d'Enginyeria Elèctrica, el Dr. Oriol Boix, que va explicar com fa més de quinze anys, un 13 de març de 2006, sent director del departament, se li va comunicar que havien de marxar del pavelló A perquè aquest pogués ser enderrocat. El trasllat a la 2a planta de l'edifici H, es va produir uns mesos després (juliol 2006) i una reubicació temporal que havia de durar no més de 2 anys i mig es va allargar fins a juliol de 2022.

El director del Departament d'Enginyeria Elèctrica, Samuel Galcerán també va intervenir agraint a tots els que havien treballat per fer possible la creació d'aquests nous espais, i va expressar la seva satisfacció per poder dotar al departament d'unes instal·lacions més grans. Va finalitzar reivindicant el trasllat de les Aules Schneider de la planta 2 a l'edifici L.

La Cloenda de l'acte va ser a càrrec del Dr. Jordi Ros, vicerector d'Arquitectura, Infraestructures i Territori de la Universitat Politècnica de Catalunya, que va posar en valor la qualitat del projecte de rehabilitació del pavelló G, L'edifici de l'ETSEIB com a referent arquitectònic, i finalment el Campus Sud com un lloc amb possibilitats extraordinàries encara per aprofitar.

En finalitzar l'acte es va fer un "tour" perquè els assistents poguessin veure els nous espais del Departament d'Enginyeria Elèctrica i del Centre d'Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments (CITCEA).

Un projecte de qualitat, uns espais per la recerca d'excel·lència

La creació d'aquests nous espais ha sigut possible gràcies a l'ajut concedit per part del Departament de Recerca i Universitats al projecte "Habilitació del pavelló G de l'ETSEIB per a la generació de recerca d'excel·lència en l'àmbit de les tecnologies de futur per a la transició energètica, especialment pel Departament d'Electricitat i el CITCEA".

El pressupost subvencionable era d'1.190.500 i l'ajut rebut ha estat del 50% (595.250).

inaug_espais_pav_G_logos_noticia.png

Descripció del projecte:

El propòsit de les actuacions d'aquest projecte ha estat l'adequació i habilitació d'espais a fi de proporcionar nous laboratoris i espais d'investigació als grups de recerca amb l'objectiu de generar i potenciar la recerca d'excel·lència i de qualitat, a més a més del desenvolupament d'activitats de transferència de coneixement i valorització.
La infraestructura prevista en aquest projecte, ha emmarcat diversos laboratoris, equipament científic i mobiliari que es considera necessari per dur a terme l'activitat de recerca al campus de l'Escola Tècnica Superior Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

inaug_espais_pav_G_14.png

inaug_espais_pav_G_15.png