Jornada Motorsport 2019: Il·lusió i ciència en un treball que mai deixa de ser una passió.

El dilluns 25 de febrer de 2019 es va celebrar la "Jornada Motorsport 2019: de la Formula Student a la Formula 1" a la Sala d'Actes de l' Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona.

jms2019_00.png

Organitzada de forma conjunta per Enginyers Industrials de Catalunya (EIC), la Sociedad de Técnicos de Automoción (STA) i L'ETSEIB, la Jornada, va ser tot un èxit de participació, omplint una sala amb capacitat per més de 280 persones.

jms2019_01.png

A la jornada temàtica de la Formula Student, es van exposar novetats destacades de la normativa tècnica de l'F1 i es va mostrar el costat humà de l'esport en una taula rodona amb enginyers/res catalans/es que treballen o havien treballat a la Formula 1. El programa de l'acte es dividia en tres blocs ben diferenciats amb els seus "conductors" i va finalitzar amb un Networking amb "pica pica" i cava.

L'Acte va començar a les 17 h amb la benvinguda per part dels tres organitzadors. Primer va ser la directora de l'Escola Neus Cònsul qui es va dirigir a l'auditori. Tot seguit el degà del COEIC, Josep Canós i el president de la STA, Carles Grasas van fer el seu parlament.

El primer Bloc destinat a presentacions sobre Formula Student estava conduït pel catedràtic del Departament de Resistència dels Materials i Estructures a l'Enginyeria de l'ETSEIB Francesc Roure.

Robert López, Technical Director Rear View & Underhood Systems a Ficosa, va introduir-nos a la Fórmula Student Spain i als 10 anys de vida de la competició.

Tot seguit els equips de Formula Student de l'ETSEIB i l'ETSEIAAT van presentar-nos els reptes que afrontaran aquest any. Primer va ser l'ETSEIB Motorsport amb el coordinador de l'equip, Ignasi Doce i Mònica Perez, la "Team Leader" de l'equip Driverless UPC (versió del cotxe autònom de l'ETSEIB Motorsport que es treballa juntament amb l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona).

A continuació van ser l'Isaac Puig Ondoño i Jaume Prior Rovira, "Team Leader" de l'equip UPC ecoRacing qui ens va explicar sobre els 10 anys de projectes amb noves tecnologies buscant la sostenibilitat i la creació del primer monoplaça 100% elèctric".

El 2n bloc dedicat a les novetats sobre la normativa tècnica F1 va estar conduït per Francesc Garriga, responsable de la Subcomissió d'Automoció dels EIC. I Pedro Gómez, enginyer de Disseny Aerodinàmic Senior a McLaren F1 va explicar-nos totes les novetats de normativa tècnica F1 2019.

El 3r bloc de la jornada el va conduir Gerard Torres, exenginyer de disseny aerodinàmic a Mercedes F1. En aquesta part de la jornada vam poder aprendre sobre l'experiència personal de catalans/es a l'F1. L'Elisabeth de Sola - Alfa Romeo Sauber F1, l'Albert Illera i el David López - McLaren F1, l'Alberto Hernández - Renault F1, el Marc Ollé i el Xavier Ballesta - Williams Martini Racing van parlar-nos sobre el seu recorregut i experiència en l'F1.

Els convidats del 3r bloc van respondre a diverses preguntes de l'auditori i tot seguit es va procedir a un concurs mitjançant la plataforma https://kahoot.com/ on els guanyadors s'emportaven com a premi, entrades per GP F1

La cloenda va estar a càrrec de Vicenç Aguilera, president del Circuit de Barcelona Catalunya i Gerard Figueras, secretari general de l'Esport de la Generalitat de Catalunya.

A les 20 h, i ja per acabar, la jornada va canviar d'escenari per continuar a la Sala d'Exposicions de l'ETSEIB amb un Networking molt animat on els assistents podien gaudir d'un refrigeri amb la presència de David Massegur (Williams F1), Bernat Carreras (Honda F1) i Marc Batlle (Red Bull).

Agraïments a tots els participants a l'acte, Tant els assistents, col·laboradors, patrocinadors i organitzadors que han fet possible aquesta fantàstica "Jornada Motorsport 2019: de la Formula Student a la Formula 1".