Les dues promocions 113 d’Enginyeria Industrial

Aquest 2109 s’han celebrat 2 actes commemoratius dels 50 anys de les promocions del 1969

2 promocions l'any 1969

El canvi que va suposar passar de la Universitat Industrial d'Urgell a l'actual edifici de la zona universitària de la Diagonal, juntament amb l'aplicació del Pla d'estudis del 64 va generar una magnífica anomalia en els estudis d'Enginyeria industrial, la creació de dues Promocions 113.

Els plans del 57 i del 64

La causa directa d'aquesta duplicitat és perquè l'any 1964 es va aplicar un nou pla d'estudis, el tretzè dels 15 plans que s'han aplicat fins a l'actualitat. Aquest nou pla tenia 5 anys de duració, i les especialitats de Mecànica, Electricitat, Tècniques Energètiques, Química, Metal·lúrgia, Tèxtil i Organització Industrial.
L'anterior pla d'estudis, el del 1957, va ser creat sota la llei d'ensenyaments tècnics que va reformar el pla d'estudis del 1948 afegint-hi 2 anys d'ingrés, un Selectiu i un altre d'Iniciació, més els 5 anys de carrera i un projecte final. Les especialitats eren Mecànica, Acústica i Òptica, Electricitat, Tècniques Energètiques, Química, Metal·lúrgia i Tèxtil.

D'aquesta forma, en donar-se el canvi d'ubicació dels estudis, l'any 1964 es va donar el fet que la promoció que va començar i cursar els seus primers 2 anys d'estudis a la Universitat Industrial d'Urgell amb el pla de 1957 va coincidir amb els estudiants que començaven els seus estudis amb el nou pla del 1964 a la zona universitària de la Diagonal. Per tant passats 5 anys, l'any 1969, els 2 grups d'estudiants van convertir-se en les noves promocions 113. També anomenades 113 s (Pla dels 1964 - 5 anys) i 113 (Pla del 1957 - 7 anys).

50 anys de les promocions del 1969

Per aquest fet en el 2019 s'han celebrat 2 actes commemoratius dels 50 anys de les promocions del 69.

Promoció 113 s

El primer acte va celebrar-se el 13 de juny a la Sala d'Actes de l'ETSEIB, on es van reunir els membres de la promoció 113 s que va ser la primera a cursar íntegrament els estudis d'enginyeria en l'edifici dissenyat per Robert Terradas.

Dels 600 alumnes que van començar la titulació, l'any 1964, només la van acabar 80 (un 13%), entre els membres de la promoció hi trobem a l'exrector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Jaume Pagès que durant l'acte va fer un parlament on va explicar les peculiaritats del Pla del 64, "un pla imposat que partia amb oposició interna i que incorporava noves especialitats en un temps d'obertura de la universitat", "Fer en 5 anys el que abans feien en 7 era tot un repte".

Entre altres parlaments l'enginyer industrial, empresari i professor d'ESADE, Salvador Juncà va recordar el que va suposar per aquesta promoció estudiar a l'Escola en aquells temps.

Promoció 113

El 2n acte va celebrar-se el 25 d'octubre a l'Aula Capella de l'ETSEIB, on es van reunir els membres de la promoció 113 que varen cursar els seus estudis del 1962 al 1969, havent passat 2 anys de la seva carrera a l'escola industrial d'Urgell i 5 anys a l'actual Edifici de la Diagonal.

La promoció 113 és una de les generacions d'enginyers més preparades, ja que van cursar un pla d'estudis de 7 anys. Entre els seus membres trobem al president de La Mútua dels Enginyers, Joan Munt.

L'exdirector i professor Francesc Roure, va fer un parlament on tractava l'evolució de l'Enginyeria Industrial des de la perspectiva de l'Escola.

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona combina una llarga tradició amb l'esperit de renovació i millora continua, generacions d'estudiants com les dues promocions 113 l'han convertit en una de les millors escoles d'enginyeria i en un centre universitari de referència d'àmbit internacional.