L'estudiant de l'ETSEIB, Miquel Giménez, crea una solució per automatitzar respiradors durant la crisi de la COVID-19

L'enginy del jove de vint-i-quatre anys de Premià de Dalt ha, ha servit per dissenyar i fabricar, pràcticament amb recursos propis i sense sortir de casa, un dispositiu per automatitzar respiradors AMBU (Airway Mask Bag Unit) que allibera al personal sanitari d'haver d'ajudar a respirar manualment als pacients.
n3.png

L'estudiant de primer del Màster Universitari en Enginyeria Industrial de l'ETSEIB, Miquel Giménez Moreno, va aprofitar el confinament provocat per la pandèmia de la COVID-19 per dissenyar un AMBU automatitzat. Primer va fer els càlculs mecànics i després el disseny en 3D. Per fer el prototip va utilitzar la impressió 3D per fabricar algunes de les peces que necessitava, amb una impressora que ell mateix va fabricar fa uns anys, i per les altres peces va utilitzar materials que tenia per casa.

Amb el prototip acabat i funcional va publicar un vídeo per xarxes socials on documentava com l'havia fet. El vídeo es va viralitzar ràpidament i actualment, el Miquel està en contacte amb personal mèdic i neuròlegs per homologar l'aparell.

Aquest AMBU automatitzat, segons comenta el seu autor, "no és una solució substitutiva als respiradors industrials existents", però al ser ràpid i senzill de fabricar i amb un cost de 35 euros, és un recurs que ajuda a alleugerar la tensió generada als centres sanitaris, permeten que els sanitaris puguin dedicar-se a altres necessitats d'atenció més crítiques.

n1.png

El Miquel és un exemple d'emprenedoria que s'uneix a la llista d'estudiantat, investigadors, i personal de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech que estan donant resposta als reptes plantejats davant l'emergència sanitària provocada per la COVID-19 i que des de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona volem agrair i felicitar per la seva aportació.