Un llibre per un dels nostres “Mestres”: Guillermo Lusa

El passat dimecres 20 de març a les 18 hores a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona es va celebrar la presentació del llibre "Història, enginyeria i compromís" del professor Guillermo Lusa Monforte.

L'esdeveniment, organitzat per l'Escola juntament amb el Servei de Biblioteques i Iniciativa Digital Politècnica, va començar a les 18 hores a l'Aula Capella. Neus Cònsul, directora de l'ETSEIB va donar la benvinguda a un auditori ple d'amics, familiars, companys i professionals de la UPC que havien vingut a la presentació del recull d'una sèrie de treballs, que mostren la trajectòria exemplar d'aquest "Mestre" de l'ETSEIB de la UPC que és el professor Guillermo Lusa.

També van participar en l'acte els editors del nou volum de la col·lecció "Mestres" Albert Coromines i Antoni Roca, que van explicar les peculiaritats del llibre.

Tot seguit el protagonista i objecte de l'obra, l'investigador i professor de Matemàtiques i Història de la Ciència, Guillermo Lusa Monforte, va tornar a il·lustrar-nos amb la seva expertesa i experiència.

Per finalitzar l'acte, el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech, Francesc Torres va fer un parlament on a part de reconèixer la gran tasca docent i d'investigació, que var fer el professor Guillermo Lusa, ens va parlar de la seva contribució en la millora dels serveis bibliotecaris de la UPC.

"Guillermo Lusa Monforte: història, enginyeria i compromís" és el 3r volum de la Col·lecció Mestres. Aplega una sèrie de treballs, en alguns casos inèdits, que ens fan veure la trajectòria de treball, recerca i compromís d'aquest professor de la Universitat Politècnica de Catalunya. Com a professor de Matemàtiques i Història de la Ciència, ha desplegat una llarga trajectòria de compromís amb la universitat i amb la societat. Ha participat en càrrecs directius de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria. Veure el llibre per UPCommons.