ETSEIB Motorsport entre els millors equips de la Formula Student

CAT 12e i XALOC, els dos nous i revolucionaris monoplaces de l'equip ETSEIB MOTOSPORT – UPC (ETSEIB + ETSETB) han obtingut grans resultats a les competicions aquest passat mes d'Agost. L'equip, no només ha fet front a alguns dels millors equips de la Formula Student, sinó que també segueix sent el millor equip de l'estat espanyol en les categories Elèctrica i Driverless.

El CAT 12e és el dotzè cotxe elèctric dissenyat i fabricat per l'ETSEIB Motorsport, i suposa una revolució: s'ha passat d'un vehicle amb un sol motor i tracció posterior a un vehicle amb un motor a cada roda i control independent amb la tecnologia de torque vectoring. El nou vehicle és més lleuger i més ràpid, gràcies a un ús optimitzat de la fibra de carboni en la fabricació del monocasc i a la nova i sofisticada aerodinàmica. A més a més, s'ha millorat el sistema de refrigeració, l'ergonomia i la telemetria, s'ha redissenyat la suspensió, i s'ha dissenyat i fabricat una transmissió planetària de dues etapes adaptada als 4 motors de cada roda.

El nou monoplaça va poder estar enllestit per Formula Student Spain, on va tenir molt bons resultats. De 39 equips elèctrics, ETSEIB Motorsport va estar a l'altura dels millors: en el Business Plan vam obtenir el 3r lloc; en el Design Event el 8è lloc, i a les proves dinàmiques vam obtenir la 9a posició en el Skidpad, la 7a a l'Endurance i la 4a en Efficency.

Tots aquests resultats han col·locat a l'equip en la 8a plaça en la classificació general, essent el millor equip de l'estat espanyol en la categoria elèctrica.

XALOC és el primer vehicle Formula Student del país completament autònom, construït pels membres de Driverless UPC – (ETSEIB + ETSETB).

Aquest era el primer any que l'equip afrontava aquest nou repte, i ha obtingut uns resultats que han superat totes les expectatives: ha obtingut la 2a posició global a Formula Student Czech i la 4a posició global a Formula Student Spain.

Cal destacar també un la 1a posició tant al Cost Report com el Business Plan i una 2a posició al Design a Formula Student Czech.

A Formula Student Spain, només l'equip barceloní va acabar la prova més dura de la competició, anomenada Trackdrive, juntament amb l'equip alemany de Karlsruhe. Aquesta fita ha estat especialment important, ja que és molt excepcional que cap equip aconsegueixi acabar aquesta prova en el seu primer any participant en la competició. A més a més, l'equip va assolir a la competició local la 2a posició al Cost Report, 3a posició al Business Plan, 2a posició a l'Acceleration, 2a posició a l'Autocross i 2a posició al Trackdrive.

L'equip s'ha renovat de cara a la temporada que ve, i comença a treballar en el CAT 13e i en el CAT 13 dvls.