L’ACUP reconeix en el seu portal de bones pràctiques la innovació docent realitzada en les pràctiques de Teoria de Màquines i Mecanismes de l’ETSEIB

L’Agència Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) ha seleccionat el treball “Ús de Kahoot! com a eina de ludificació per a la retroalimentació a temps” com una de les millors comunicacions presentades en el X Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), celebrat el passat mes de juliol de 2018 a la Universitat de Girona.

Aquest treball, realitzat pels professors Rosa Pàmies Vilà, Albert Fabregat Sanjuan, Joan Puig Ortiz , Lluïsa Jordi Nebot i Antoni Hernández Fernández, presenta l'actuació introduïda en les pràctiques de laboratori de l'assignatura Teoria de Màquines i Mecanismes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona.

Per tal de millorar l'ensenyament/aprenentatge dels coneixements pràctics es proposa una actuació ludificada i s'observa com l'ús de Kahoot! millora l'aprenentatge formatiu.

Els resultats han posat de manifest que:

• S'ha millorat el rendiment acadèmic.
  • S'ha millorat la retroalimentació de l'alumnat.
  • S'ha millorat la relació entre professorat i alumnat.

L'ACUP, per tal de fer difusió d'experiències d'innovació docent, recull a la seva pàgina web diferents actuacions relacionades amb metodologies centrades en l'estudiantat, aprenentatge basat en problemes, ludificació i aprenentatge servei. En el següent enllaç trobareu unes pinzellades sobre l'actuació duta a terme a l'ETSEIB i una breu entrevista sobre el cas.

Kahoot978.png