ETSEIB Motorsport segueix millorant a la Formula Student

Amb el CAT11e, l'equip ETSEIB – UPC ha seguit demostrant el seu potencial competint contra els millors equips de la Formula Student. L'equip ha tornat a participar en les competicions més importants del calendari i segueix sent l'equip de referència de l'estat espanyol de la Formula Student Electric.

emsept01.png

ROLL OUT CAT11E

El 24 de maig i després de vuit mesos de treball dur, el CAT11e va ser finalment presentat a la Sala d'Actes de l'ETSEIB com el setè cotxe elèctric creat per l'equip ETSEIB MOTORSPORT i el més competitiu fins aleshores. El repte de la Formula Student continuava i tocava competir durant els mesos de juliol i agost a la Formula Student Czech Republic, a la Formula Student Germany i la Formula Student Spain.

La Formula Student

La competició actualment compta amb 14 proves arreu del món i consta de tres categories: Formula Student Combustion, Formula Student Electric i, des de fa un parell d'anys, Formula Student Driverless.

CAT11E

És l'onzè cotxe fet per l'ETSEIB Motorsport, i el setè elèctric. Els èxits aconseguits en les darreres temporades els han permès estar cada cop més a prop dels equips punters i la primera posició a la Formula Student Czech Republic 2016, que va convertir l'ETSEIB Motorsport en el primer equip de l'estat espanyol capaç de guanyar una competició de Formula Student, juntament amb els èxits aconseguits la darrera temporada amb el CAT10e han situat l'equip al 14è lloc de la classificació mundial.

Durant la temporada passada l'equip va redissenyar el cotxe amb l'objectiu de fer-lo més ràpid i lleuger: reducció de 219 kg a 203 kg, en gran part gràcies als 5 kg reduïts al monocasc mitjançant un millor ús de la fibra de carboni i les optimitzacions topològiques dutes a terme, tot i mantindre la mateixa geometria de l'any anterior. Una unitat electrònica i de potència millorada i summament fiable ha permès tenir un cotxe segur i competitiu en el món de la Formula Student. Pel que fa a la dinàmica del monoplaça, s'ha aconseguit trobar configuracions de suspensió, caiguda i convergència específiques per a cada prova dinàmica que han fet possible una millora del comportament del cotxe en pista. S'ha redissenyat tot el paquet aerodinàmic incorporant un nou rear spoiler amb monkey seat, un nou disseny d'aleró davanter que permet millorar l'eficiència del nou fons pla, el qual incorpora canals laterals i un aleró posterior de tres elements amb DRS.

3 circuits

A la Formula Student Czech Republic, competint contra equips amb molt renom, el CAT11e va mostrar el seu gran potencial, i a falta de l'Endurance, anul·lada a causa d'un fort temporal, va completar totes les proves amb èxit. Cal destacar la 1a posició aconseguida en el Cost Report, la prova que avalua l'anàlisi dels processos de fabricació utilitzats per construir el vehicle, i la 1a posició a l'Skidpad, la prova que avalua el pas per corba del monoplaça, i que és la primera victòria de l'equip en una prova dinàmica. Finalment, l'equip va acabar la competició en tercera posició, una competició marcada pel mal temps.

A la Formula Student Germany, sent l'únic equip elèctric de l'estat participant en la competició amb més renom a escala mundial, l'equip de Barcelona va aconseguir competir de tu a tu contra els millors equips de la Formula Student. Tot i això, un problema amb la suspensió no va permetre l'equip acabar l'exigent circuit de l'Endurance, i va tapar el bon rendiment del CAT11e durant la competició. Cal destacar el bon paper a la presentació del Business Plan, on per primer cop a la història de l'equip, es va participar a la final de la competició més prestigiosa. L'ETSEIB Motorsport va acabar la competició en la 16a posició entre 40 participants.

Una setmana més tard, a la Formula Student Spain, al Circuit de Barcelona-Catalunya, l'equip va tancar la temporada seguint amb la mateixa tendència, demostrant un bon nivell a la majoria de proves però amb problemes de fiabilitat en el circuit de frens que van enfosquir el bon paper de l'equip en les altres proves. Cal destacar una nova final en la presentació del Business Plan aconseguint el 2n lloc de la categoria elèctrica. L'equip va acabar la competició en la 18a posició entre els 38 participants.

El futur: "CAT12e"

El CAT11e ha demostrat ser més competitiu que els seus antecessors, però els problemes de fiabilitat no l'han deixat demostrar tot el seu potencial. A hores d'ara, l'equip ha estat renovat de cara a la següent temporada i està treballant amb tota la il·lusió i energia en el disseny del CAT12e, un cotxe que sens dubte marcarà un abans i un després en la història de l'equip.

Més informació: