Xavier Tort-Martorell Llabrés, “Premi Reconeixement Acadèmic”

Barcelona, 27 de juny del 2019 · Els Enginyers Industrials de Catalunya van premiar al doctor enginyer industrial Xavier Tort-Martorell Llabrés , en el marc de la Diada dels Enginyers, pels més de 30 anys com a docent a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).
IMG04549_b.jpg
Joan Munt, president de la Mútua dels Enginyers, va ser l'encarregat de lliurar el "Premi Reconeixement Acadèmic" a Xavier Tort-Martorell Llabrés qui, a més de ser docent a l'ETSEIB, va ser subdirector de relacions amb la indústria, període on va idear els "Febrers a l'ETSEIB" per atraure els estudiants d'Enginyeria al món industrial, delegat del Rector i va dirigir el Departament d'Estadística i Investigació Operativa. El doctor enginyer industrial ha rebut aquest premi dels Enginyers Industrials de Catalunya per la seva implicació en l'activitat docent i d'investigació, centrada en l'estudi de la qualitat i la productivitat, tant en aspectes estadístics com en disseny d'experiments i dissenys robustos, així com, en aspectes organitzatius i de gestió de millora i de models d'excel·lència en la gestió.

La trobada anual de l'enginyeria industrial va voler fer un retrat actual de la professió i es va exemplificar en els projectes i premiats que es van succeir a l'escenari. Josep Canós, degà dels Enginyers Industrials de Catalunya, va assenyalar "que perquè Catalunya sigui industrial és molt important la col·laboració público-privada entre el món industrial i empresarial, l'acadèmic i les administracions". Pel president de l'entitat, Jordi Renom, "els i les enginyeres tenen un paper decisiu en la revolució que ve ara, la de la Indústria 4.0, la de la Digitalització de l'Empresa i la de l'Economia Circular".

Premi a la Creativitat per a Joves

Enguany s'han premiat els Projectes Finals de Màster de cada una de les 7 Escoles on s'imparteix un màster d'Enginyeria de l'àmbit industrial. De l'ETSEIB, va ser guardonada Sara Barja Martínez per Intelligent flexibility management for prosumers: development of algorithms for the energy management of electric vehicles, loads, generatos and batteries. Es va premiar també Separation and recovery of metals from acidic mine waters by ion exchange resins de Carlos Solís García de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona de l'Est de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).
AK_00081_b.jpg

Premiada una tesi doctoral de la UPC

Amb el suport de la Fundació Caixa d'Enginyers, es va atorgar la beca per a la realització d'una tesi doctoral a Navid Salehi, de la UPC, per Energy Management in Collaborative Microgrid Integrated with Renewable Energies, dirigida per Herminio Martínez García i co-dirigida per Guillermo Velasco Quesada. S'ha premiat la importància de l'estudi de les microxarxes per la complexitat creixent que té el sistema actual i que anirà incrementant pel canvi de paradigma del conjunt de sistema generació distribució amb l'habilitació d'injecció d'energia directament a la xarxa de distribució.
IMG04537_C.jpg