28a edició del FORUM ETSEIB d’empreses

Durant els dies 6, 7 i 8 de març, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials de Barcelona, es va dur a terme una nova edició del FORUM ETSEIB, l'esdeveniment empresarial organitzat per estudiants i per als estudiants que facilita la connexió estudiant-empresa a alumnes de darrer any i Màster de l'ETSEIB i del conjunt de tota la UPC.
Forum2018_0a.png

28a edició

Els objectius de la darrera edició del FORUM es van complir amb èxit, augmentant el nombre d'empreses participants a gairebé 70 i consolidant els vincles amb el "Forum Centrale-Supélec" de París, una de les fires de treball de les Escoles d'Enginyeries més prestigioses d'Europa.

Consulting Day

Tot i que el FORUM ETSEIB no comença fins al mes de març, les activitats proposades en l'edició de 2018 van començar oficialment el novembre de 2017 amb la celebració de la 3a edició de la Jornada dedicada al món de les consultories, el "Consulting Day".

El 15 de novembre va ser la data escollida per realitzar l'esdeveniment on les consultores més importants realitzen una sèrie d'activitats adreçades a tots aquells alumnes interessats en el sector. Les empreses que van informar sobre la seva labor i oportunitats que ofereixen als estudiants durant workshops i conferències al "Consulting Day" van ser: Accenture, Boston Consulting Group, Deloitte, Ernst & Young, Everis, McKinsey, Minsait, PwC i SDG.

Activitats pre FORUM

També en el marc del FORUM ETSEIB es van realitzar 2 activitats pre FORUM el 22 de febrer i l'1 de març. "Supera l'entrevista de treball" i "Prepara't pel Forum" van ser les activitats organitzades per UPC Alumni destinades a què els estudiants aprofitessin el màxim la fira del 6, 7 i 8 de març a la que UPC Alumni tampoc va faltar.

Uns mesos abans també es va convocar, la 2a edició del "CASE STUDY" organitzat per el Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya i La Mútua dels Enginyers, amb la col·laboració de l'ETSEIB, per alumnes matriculats a 4t de Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials i/o estudiants de Màster. "Conducció autònoma" era la temàtica d'aquesta nova convocatòria que es resoldria durant el FORUM.

cap_cautonoma.png

Benvinguts i benvingudes al FORUM ETSEIB 2018

Així doncs, arribat el mes de març i amb l'objectiu d'apropar i facilitar als alumnes l'entrada al món laboral, es va celebrar la 28a edició del FORUM ETSEIB.

Durant 3 dies, de dimarts a dijous, els estudiants podien visitar els estands de les empreses i participar en les múltiples activitats organitzades: workshops, cafès col·loqui, entrevistes, conferències...

Un passeig en 4 passes (o més...)

Acte d'Inauguració

Dimarts 6 de març a les 12 hores, el director general d'Universitats Josep Pallarès, el president de l'Associació d'Enginyeria Jordi Renom, el rector de la UPC Francesc Torres i la directora de l'ETSEIB Neus Cónsul juntament amb els organitzadors, Carme Clara Berga, Pau Miralles i Laura Yélamos, van inaugurar el FORUM ETSEIB 2018.

CASE STUDY "Conducció autònoma"

El mateix dimarts es va fer la presentació dels projectes seleccionats pel CASE STUDY "Conducció autònoma". Els equips formats per D. López, J.M. Mabres, R. Pasola, A. Prat amb el projecte "DMAD: Data Management on Autonomous Driving" i Sofia Cámara Roldán, Ferran Gebellí Guinjoan, Marc Juanpera Gallel, Jordi Marco i Jordan amb el projecte "Detecció de situacions perilloses via machinelearning", van presentar les seves propostes.

El dijous 8 es va fer l'entrega dels Ipads als membres de l'equip del projecte guanyador "Detecció de situacions perilloses via machinelearning". Si vols saber més sobre la proposta guanyadora consulta aquest enllaç.

També el mateix dia 8 es van fer a la Sala d'Actes els tradicionals sorteigs de La Mútua i la Caixa d'enginyers. Un rellotge esportiu i 6 borses d'estudis de 300 € entre d'altres, van ser els premis atorgats en uns dels actes que tradicionalment es realitzen l'últim dia del FORUM.

Agraïments

L'Escola vol agrair a tots els estudiants i a les gairebé 70 empreses i institucions la participació en aquest 28è FORUM. Les empreses i institucions que han col·laborat amb el FORUM 2018 han estat:

Amazon, ABB, Accenture, Acuntia; AEIC, Akka, Allianz Seguros, Alten, Atran, Applus+ Idiada, Asas Systems, Ayesa, Bain & Company, BASF, Bertrandt, Between Technology, Boerhringer Ingelheim; B&R Industrial Automation, Caixa d'Enginyers, Cargill SLU, Celsa Group, CIM-UPC, Cinergia, Continental Automotive, Dara Pharma, Decathlon, Deloitte, Dow, Eecnor, Esteve, everis, EY, Ferchau Engineering, Ferrovial Servicios, Ficosa Internacional, Galenicum Health, General Electric, Grifols, Grupo Iman, Henkel Iberica, HP, Kaizen Institute, Kostal Eléctrica, KPMG, La Mútua dels Enginyers, Mecalux, Minsait by Indra, NGNY Devices, Nissan, PwC, RDT Ingenieros, Schneider Electric, SDG Group, SEAT, Simon, Sogeti, Spark Ibérica, Suez Spain, Talentoteca, Technip Iberia, The Boston Consulting Group, TORRECID Group, Trigo Group, UPC Alumni, Vanderlande, Venture Electronics, Veolia i Zanini.

Un agraïment especial per als patrocinadors d'aquesta edició que han estat: Beetween, Coca Cola, Haribo, Hewlett Packard, Nissan i Novell.

Finalment felicitar a l'equip organitzador del FORUM ETSEIB 2018, per fer que un any més el FORUM sigui "La fira professional més important del sector industrial de Catalunya". Tot un èxit!